3 grunde til at du ikke får organiske kliks

Mange bloggere er under indtryk af, at det at have en blog, skrive indhold af høj kvalitet og en aktiv Facebook-profil vil øge organisk trafik fra søgemaskiner som Google til bloggen. Med denne mentalitet vil man hurtigt indstilling løbe ind i dårlige resultater – da de grundlæggende elementer af SEO glemmes.

Mange bloggere og marketing folk enige i, at on-side og off-side SEO vil dramatisk forbedre din trafik samtidig med at opbygge dit brand. Hvis du ikke får de resultater, du føler du bør få, så skal du gennemføre disse enkle men effektive strategier.

kliks

1) Grundlæggende SEO

Der er ikke noget alternativ til at have de rigtige søgeord indlejret i dit indhold, titel og beskrivelse. Søgemaskiner vil indeksere din blog på udkig efter disse fokusord, når de ranker dit indhold. Du har gratis ressourcer til rådighed online, der lærer dig de grundlæggende elementer i SEO. Det er vigtigt at anvende disse teknikker inden offentliggørelse dit indhold.

Skærmbillede 2014-11-13 kl. 20.53.09

Følgende punkter er vigtigt når det kommer til on-page SEO:

  • Sidetitler og meta beskrivelser
  • Korrekt formatering af indhold
  • Søgeordsmålrettet webadresser
  • interne Links

2) Links og omtale af høj kvalitet

Det er ingen hemmelighed at Google bruger eksterne links, som en rangordningsfaktor, og jo mere kvalitet og relevans der er jo bedre. Når man får links til sin blog skal du sørge for, at det er fra sider der er relevante for din blog samt også har en masse gode eksterne links. En bred struktur af links er vigtig.

3) De meste opsigtsvækkende og fede titler

Når folk søger efter indhold på søgemaskinerne, vil de være meget specifikke i det de leder efter, og er meget opmærksomme på søgeord i selve titlen. Når du skriver indhold, bør du fokusere på at lokke læseren til at klikke ved at bruge “målrettede” søgeord relateret til de rette emner. Når Google viser søgeresultater, vil din titel blive fundet på en side med andre relevante blogs og hjemmesider. Det er derfor vigtigt at du skiller dig ud, så brug overskrifter som rammer søgeord samtidig med at være både smart og fræk.

Skærmbillede 2014-11-13 kl. 20.50.10

Start med at undersøge for relevante søgeord, du kan bruge til at skrive selve dit indhold. Glem ikke at tilføje disse søgeord i din titel, URL og beskrivelse (også kendt som meta-beskrivelse). Din titel vil blive ved søgeresultaterne (kaldes pagetitle), så gør en hurtig søgning bruge søgeordet, så du kan adskille dig fra konkurrenterne.

Opret en bedre overskrift, så du skiller dig ud.

admin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *