4 trin til en farverig og unik blog

Du har allerede gennemført opgaven omkring at oprette bloggen, fundet et tema, og forsøgt at blogge på din måde. Nu er tiden kommer til, at skabe en farverig og unik blog, så du ligger konkurrenterne bagved dig.

Spørgsmålet er hvilken vinkel, der vil fange opmærksomhed og tiltrække regelmæssige læsere, som kan lide din blog så meget, at de ender med at blive faste læsere af bloggen. Herunder har vi samlet 5 tips til, hvordan du kan få en farverig og unik blog.

Farve på blog2

  1. Vurdere konkurrencen

Det er uundgåeligt, at du allerede har mødt dine konkurrenter, da du identificerede din målgruppe. Med den stigende popularitet af kommercielle blogs, er det ofte ganske let at snuble over dem, der allerede har en tilstedeværelse i dit område.

Det gør ikke ondt at tage endnu et kig på konkurrenterne for, at sikre at du ikke har overset en vigtig konkurrent. Disse konkurrenter fungere som fremragende linkkilder, og er uvurderlige for at give dig et udgangspunkt for, at differentiere sig overfor din blogniche.

Benyt følgende steder for, at finde dine blogkonkurrenter:

Nu hvor du har gjort en udtømmende identifikation af dine konkurretner, vurdere hver enkelt af deres strategier. Kan du få øje på hver konkurrente unikke fokus? – Skriv dette ned.

Du kan opleve, at det eneste unikke ved den førende blog i din niche er, at de begyndte at blogge før alle andre gjorde. At være den første på markedet er en fordel, men du kan også se det som en mulighed, da den første ofte hviler på lagerbærrene.

  1. Identificer Forskelligheden

Hvilke vinkler af området får dine konkurrenter glip af? Du kender branchen, og skal derfor benytte din viden til, at tænke over hvad konkurrenterne går glip af. Ofte vil du have et klarere billede af noget, som en anden blogger berører, men ikke udnytter til det fulde. De har f.eks. for travlt med at skrive blogindlæg til, at se det, eller er låst fast i et bestemt tema, til at kunne se det.

Benyt din egen rene tavle før du dykker ned i feltet til at se, hvad det er de andre bloggere overser. Hvad der er sekundært i forhold til dem, kan være din billet til en ny unik tilgang til emnet.

En anden taktik er at mentalt opgive den måde, tingene i øjeblikket bliver gjort på i blognichen. Ideen kommer fra virksomhedsverdenen, hvor man ofte hiver folk ind fra andre brancher for, at se hele branchen fra en ny vinkel.

  1. Bevar din troværdighed

Ofte vil vi opleve, at spændende ny vinkler på emner, vil sætte os udenfor vores komfort zone. Men faktisk er dette en fordel, og faktisk noget ud skal opleve. Hvis du ikke føler du kommer nok udenfor din komfort zone – er det så en unik nok tilgang du tager? Blogging giver mulighed for en enorm mængde af spillerum og “learn-as-you-go”, imens du udforsker nye unik vinkler og områder, men sørg for ikke at gemme dig bag falsk tillid eller arrogance. Det er også en ide, at tage dine læsere med på din rejse efter det unikke.

  1. Fremsæt værdien for læseren

Igen og igen folk taber folk bolden, når det kommer til at kommunikere deres unikke fordele til læserne, hvilket er en af de vigtigste ting, når du har en blog. Ligegyldigt hvor krystalklart du synes det er uden uddybning, er du nødt til udtrykkeligt at kommunikere, hvad der gør dig og din blog unik (der er 75.000 af slagsen Danmark). Endnu vigtigere, er du nødt til at gøre det udtrykkeligt klart, hvordan det unikke gavner læseren. Helt præcist skal de kunne se, hvad de kan tage med derfra, ved at være fast læser på din blog.

Husk vigtigheden af ​​din blogs Om-side. Et godt udtænkt og udført om-side er egentlig ikke om dig eller din blog, det handler om den unikke fordel for læseren, at du tilbyder dem med den gratis information, du giver via bloggen. Denne fordel er din billet til en plads ved bordet med snesevis af potentielle kunder og klienter.

admin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *