5 tegn på at du skal droppe indlægget

Nogle gange vil du løbe tør for blogindlægsideer, og det kan næsten slå dig ud, at finde på den næste ide. Derfor begynder du panisk at skrive, men bliver dit indlæg godt? Det er en normal begivenhed, som rammer selv de mest garvede bloggere. Det sker af en række årsager. Du kan have bukket under for pres for, at skulle opdatere din blog med jævne mellemrum. Måske er du blot blevet træt af de sædvanlige emner, du skriver om, eller måske er der virkelig ikke noget værd at skrive i øjeblikket.

Det kan også være på grund af skriveblokering. Vi har skrevet om det, tilbudt forslag og ideer til, hvordan du kommer igennem sådan en. Men så igen, der er også tidspunkter, hvor det er bedre ikke at skrive noget som helst, end at tvinge dig selv til at producere et blogindlæg, især hvis …

Young man holding a light

#1: Din overskrift ligner alle de andre (fra din egen eller andres blog)

Denne nemme metode er, at foretage en søgning på din overskrift for at se, hvad der allerede finde på området. Findes der utallige ens blogindlæg, som det du ønsker at skrive om, og kan du ikke bidrage med noget nyt, så lad vær med at skrive indlægget.

#2: Giver din overskrift mere end dit indlæg?

Ved du allerede fra starten, at dit indlæg vil forsøge at lokke folk ind for at læse indlægget? Så kan du lige så godt stoppe med at skrive det. Ellers vil du få et ry for at skrive “lokke-artikler”. Kliks er god, men de bære ikke være den eneste begrundelse for at skrive dit indlæg. Du kan stadig skrive iøjnefaldende overskrifter, så længe de præcist beskriver, hvad læserne kan forvente fra dit indlæg (således stemme overens med indholdet).

#3: Dit indlæg føles mere som et resumé

Nogle gange, i et forsøg på at gøre din blogindlæg så nyttige som muligt, vil du blive fristet til at proppe så mange oplysninger ind som muligt. Normalt er det et godt tegn, fordi det betyder, at du virkelig plejer om dine læsere.

Men hvis det emne du har i tankerne, kræver omfattende diskussion, kan et enkelt indlæg ikke altid være nok. Chancerne er, at det kommer til at ende med at forlade dine læsere med et ønske om mere, og ikke på en god måde. I så fald kan du enten skrive en serie af blogindlæg om dit emne, eller kompilere disse indlæg i en e-bog.

#4: Dit indlæg er for selvoptagede

Har du nogensinde talt med en person, der er så fuld af sig selv, at du er overrasket over, at han er stadig i stand til at tale om andet? Hvis dine blogindlæg kommer tæt på dette, så skal du ikke skrive dem.

Medmindre du er en berømthed, er de fleste mennesker ikke kommer for at læse hvad du har fået til morgenmad, hvad du har købt på din fødselsdag eller din åh så fantastisk evne til at holde sætte dit hår. Selvom mange danske bloggere desværre tror, at dette er nok! Dine læsere har ikke lyst til at være interesseret i dig, medmindre du er interesseret i dem først. Det er derfor, det er fælles blogging råd til at bruge “du” til at løse læsere, fordi det gør dem til at føle engagerede mere, som til gengæld gør dem ligesom dig mere.

 #5: Din behandling af emnet er for tynd

Du har måske en unikke idé eller en mest medrivende af skriftligt stilarter, men uden et solidt grundlag for dine point, vil dit indlæg stadig falde fladt.

Hvis indlægget skal formidle din viden, og skaffe dig de rigtige læsere, så er du nød til at foretage dig research. Tag dig tid til at interviewe eksperter, finde de rigtige artikler eller andre relevant materiale.

admin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *