Råd fra journalisten til bloggeren

I dette indlæg vil vi give dig 5 rigtig gode råd fra journalisten til bloggeren! Selvom man har blogget og blogs har eksisteret i mange år, så har journalisterne skrevet gode artikler i rigtig (rigtig) mange år. Som blogger er der rigtig mange ting, som man kan prøve fra journalisterne, i dette indlæg vil vi kigge på fem af disse.

  1. Medmindre din blog er din virksomhed, er der en god chance for, at nye blogindlæg hver dag ikke er hvad din blog har behov for. Ændrer dit mål om blogging fra hver dag til et ønske om regelmæssigt. Hvor mange indlæg om ugen har du virkelig brug for, får at tiltrække besøgende og holde din blog aktiv? Nye blogs vil være fint stillet med 2-3 blogindlæg om ugen. Eksperimenter for at se, hvilke dage du får de fleste besøg, kommentarer og interaktion og målret derefter dine publikationer inden for det optimale tidsrum. Ligesom journalisterne ved præcis hvornår på ugen samt tidspunkt for, hvornår folk vil læse hvilket indhold. 
  2. At skrive godt indhold tager tid og kræver planlægning. Godt indhold formidler ikke kun viden, men det løser dine læseres problemer. Det giver dem fordelagtige løsninger. Tag dig tid til at gå gennem din blogs Google Analytics data. Hvem er de mennesker, der lander på din blog, og hvad søger de efter? Hvilke svar leder de efter? Journalisten ved hele tiden hvem deres målgruppe er generelt samt med det enkelte indlæg. 
  3. I stedet for at skrive et kontroversielle blogindlæg, bør du istedet vælge en vinkel, der ikke allerede er dækket. Lad os sige, du har en freelancing blog. Hver anden freelancing blog derude fortæller dig at du ikke skal arbejde for lave priser. Uanset hvad guruerne siger, tilbyder freelancere lave priser i begyndelsen. Så i stedet for at forsøge at overbevise dem om ikke at gøre det, bør du skrive et blogindlæg om faktorer at overveje, når man skal acceptere en lavt betalende kunde. Ved et hvert emne undersøger journalisten hvilke vinkler der allerede er taget, og forsøger at finde eller skabe en ny. 
  4. Ingen siger du ikke bør efterlade en kommentar. Det er en meget vigtig del af din blogs voksende strategi. Dog bør du kommentere på relevante blogs og indlæg, og derefter overvåge hvilken blog der sender dig mest trafik.
  5. I stedet for at holde en konkurrence med en præmie i slutningen, bør du lave en give-away i stedet. Sociale medier er den bedste måde at øge bevidstheden i disse dage, så bed om en simpel tweet i bytte.

admin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *