Sådan samarbejder du med virksomheder

Når først du har oprettet dig en blog, og blogget et stykke, så vil du få mulighed for at samarbejde med virksomheder. Sådan som blogland ser ud i dag, så er der en masse virksomheder som gerne vil have deres produkter anmeldte, og derfor henvender de sig til bloggere, som ønsker at gøre dette på deres blog. Ønsker du at være en del af dette, så vil vi i dette indlæg hjælpe dig på vej til, hvordan du kan gøre dette.

Sådan kommer du i gang

Da antallet af virksomheder er stort, så er det forholdsvist nemt for en blogger at få et samarbejde med en virksomhed. Herunder har vi samlet enkelte tips til, hvordan du kan fremstå godt, og komme i betragtning til at samarbejde med virksomhederne.

Tip #1: Sociale medier

Det er altid et plus for en virksomhed, at de ved at der er mulighed for eksponering på dine sociale profiler, udover i det aftale blogindlæg. Jo flere følgere du har, jo bedre vil det således være.

Tip #2: Links til din blog

Mange virksomheder kigger også på, hvor mange links du har til dit domæne, da det også kan have en værdi for dem. Har du mulighed for at få et link til din blog fra andre blogs, vil dette således være en fordel for dig.

Tip #3: Kommentarer på din blog

Virksomhederne vil også gerne se, at du interagere med dine læsere fordi det viser dem, at dine læsere gider din blog så meget, at de gider bruge tid på at skrive en kommentar. Dette viser også, at de formentlig lytter til dine anbefaleringer.

Tip #4: Længden af dine indlæg

Jo længere indlæg, jo bedre vil det være for virksomhederne. De vil selvfølgelig gerne have en så lang omtale som muligt, så hvis du allerede skriver gode indlæg, så vil det være en fordel for dem.

Sådan samarbejder du med virksomhederne

Når du har ”opfyldt” de ting herover, vil du formentlig allerede komme i kontakt med disse virksomheder ved, at de kontakter dig. I sådanne situationer skal du blot være opmærksom på, at du kun takker ja til de samarbejdsaftaler, som passer ind på din blog. Sådan kan du skabe kontakt til virksomhederne.

  1. Gennem Facebook-grupper (eller andre sociale gruppe tilegnet emnet)
  2. Fortag Google-søgninger for, at finde relevante webshops i din niche.
  3. Søg efter PR- bureau som har relevante samarbejdspartnere.
  4. Bliv medlem af samlinger som f.eks. BloggersDelight.

 

Har du spørgsmål til følgende, så skriv endelige en kommentar hertil.

admin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *