Strategien til at skrive dine første blogindlæg

Det kan være svært at komme i gang med at skrive de første blogindlæg, efter at man har oprettet sin blog! Derfor har vi dedikeret dette indlæg til, at guide dig til, hvordan du kommer i gange med at skrive dine første blogindlæg. Når du starter en blog kan det være udfordrende, med den rigtige strategi på plads, bliver det langt lettere at holde og drive bloggen.

Vælg den rettet strategi

Det hele starter med at finde ud af, hvad du vil skrive

Hold det simpelt. Det mest effektive indhold vil være de ting, der svarer på dine læseres brændende spørgsmål. Giver du dem svaret, vil du opbygge troværdighed, styrke relationen til dine læsere, og give dig selv flere muligheder for at blive opdaget, når potentielle nye faste læsere søger efter svar på disse spørgsmål.

Brug tid på at nedskrive de emner, hvor du kan hjælpe andre

Nedskriv de grundlæggende områder hvorpå, du har en bred vifte af færdigheder som du ønsker at dele ud af. Når du starter ud skal du fokusere på de mere grundlæggende spørgsmål først, men kan derefter bruge disse spørgsmål til mere inspiration, når du opretter fremtidige blogindlæg. En ide skal benyttes til at skabe mere, som vi vil bevise herunder.

Når du har din liste med spørgsmål, skal du vælge et, som du mener vil være relevant for de fleste af dine bloglæsere. Når du har besluttet dig for et emne, så tænk på hvordan du ville besvare disse spørgsmål med et par enkle tips.

Dette skal være dit første blogindlæg

Lad os sige, du er en event planner og dit spørgsmål er: “Hvordan får jeg flere folk til at dukke op til mine begivenheder?”. Således kunne dit første indlæg være: “10 måder at sælge flere billetter, til dit næste arrangement”.

Her er en grundlæggende skabelon til at skrive dit første indlæg:

  • Introduktionen: Dette er hvor du opsætter problemet, f.eks. problemstillingen fra før, hvor du besvarer spørgsmålet omkring hvordan man sælger flere billetter.
  • Hoved teksten: Det er her du skitsere din liste med tips. Du behøver kun 1-3 sætninger til at forklare hvert punkt.
  • Afsluttende konklusion: Det er her du ombryder dine tips og oprette værdien for dine læsere. “Det er kun 10 måder, du kan forbedre begivenhed fremmøde. Vil du vide mere? læs med næste gang.

Tillykke! Du har skrevet din første blog-indlæg!

Du skal nu påbegynde at finde på ideer til de næste mange indlæg – og du har dit overordnet emne at gå ud fra. Jo flere ideer du fremsætter fra starten, jo mere sikker er du på, at du ikke rammer et hul. I starten er det vigtigt blot at forsætte med at skrive blogindlæg.

Næste element er at oprette en tidsplan og holde den

Kom op med en tidsplan, der virker for dig. Der er flere måder at gøre det på, nogle vælger at skrive et par indlæg før man ”åbner op for bloggen”. Dette kan til tider være en gode ide, da du således slipper for den stress som det kan være i starten. Hvis man vælger denne løsning er det vigtigt, at man fastsætter en frist for ”åbning” af bloggen, da man nemt risikere aldrig at komme i gang.

Overhold din tidsplan

Når du begynder at udgive din blogindlæg, så er det vigtigt at du fastsætter et interval imellem din blogindlæg. Dette vil både hjælpe dig og dine læsere. Efterhånden som du bliver mere komfortabel med at skrive, kan du øge din frekvens.

Når du føler at du har gjort nok med den første emne, kan du genlæse din liste over spørgsmål og følge samme format til din næste serie af blogindlæg. På denne måde får du nemt skrevet en masse god blogindlæg. Ideen er, at du skriver en masse indlæg til hvert emner, som besvarer en række spørgsmål tilknyttet hertil.

Kom i gang i dag!

Sæt et mål for dig selv, at få lavet din liste over spørgsmål ved udgangen af ugen. Hvis du har brug for hjælp, så spørg venner og bekendte om de hvilket områder, de mener du kan bidrage med noget indenfor. Benyt dette som udgangspunkt.

admin

One Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *